Retrofaktor - a retro játékok tárháza

A Retrofaktor régi videojátékokat mutat be rövid bemutató videókkal és teljes végigjátszásokkal.

Reklám

Régen jelentkeztem eme felületen, de nem mentegetőzöm. Megmondom a konkrét válaszom: lusta voltam. A közel 2 hetes pihenés után kellett egy kis idő, hogy felvegyem a ritmust a munkahelyen és a Retrofaktorban is, így az utóbbi kicsit el is hanyagolódott, de úgy érzem megérte. Pár napja egy monumentális 4 órás videó felvételt készítettem, természetesen nem egyben, hanem sok epizódot. 3 LSD, 5-6 Atari morzsa és egy Podcast készült el és elégedetten dőltem hátra. Az LSD minden részében előjött valami esemény, ami eddig nem volt és az utolsó pillanatban is olyan láttam, hogy húúú, de ezt majd a 14. részben láthatjátok. Nem akarok spoilerezni, érdemes nézni a sorozatot. Készítettem egy lejátszási listát is, hogy könnyebben megtaláljátok a videókat.
Az Atari morzsák 5-7 percesek lettek részenként, szóval az első epizódhoz képest kicsit híztak, de előnyükre. remek klasszikusokat fogok bemutatni, ha legalább 3 ember kéri a kommentekben, akkor elároluk 3 címet. :)
A Podcast egy új ötletem, bár nem új találmány, de így sokkal egyszerűbb néhány dolgot tudatni. Például a végigjátszásokban többször mondok olyan információkat, amelyek szerintem fontosak (tervek, ötletek, vélemények), de tudom, hogy nem mindenki nézi végig az összes videómat (bárcsak így lenne), így havonta jön egy ilyen rögzített adás. Későbbiekben kicsit megpróbálok videocast formátumra átmenni, tehát a mondandómat képekkel, videókkal dobom majd fel. Ez elsőként pont elég is volt. A végeredmény lent látható/olvasható.

A többi videó csak linket kap, a blog.hu motor nem igazán készíti el a snippetes bejegyzéseket. :S A snippet annyit tesz, hogy a fő oldalon csak egy kis bekezdés van és tovább klikk után van ott a teljes tartalom. Szóval, ami kimaradt:

Cabal, arcade végigjátszás: az első videómban szereplő Blood Bross korábbi variánsa, szinte teljesen megegyező játékmechanikával.

Cabal végigjátszás

LSD: The Dream Emulator 9. rész. Szokásos beteg cucc, felesleges kommentálnom.

LSD 9. rész

Ridge Racer 4 végigjátszás: véleményem szerint a legjobb Playstation 1 arcade autóverseny. 1 órányi száguldás, rengeteg drifttel, szép grafikával és szuper zenével.

Ridge Racer 4 végigjátszás

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://retrofaktor.blog.hu/api/trackback/id/tr494697394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drag22 2012.08.06. 13:42:20

Szia,

-üdv újra itt
-kösz a megemlítést :) máskor is megemlíthetsz :)

-amúgy nem csak elkezdtem játszani a játékot-mert ugye rájöttem, hogy hát kicsit több mint 10 éve ez megvolt nekem eredetiben is (sajnos már nincs meg elsőre nem is vettem észre de ahogy elkezdtem játszani a mérges piros smiley és az első kezdő videóban a szumósok emlékeztettek rá)

-amúgy teljes képernyőn játszom én, és 1 fokkal jobb biossal mint te és ezért lehet, hogy nálam nem jönnek elő olyan extrém textúrák mint a 2.videóban hanem helyette több japán szöveges textúra

----a házamban néha megjelenő nagyfejű meztelen ember aki a 8.videóban látható---- a játék beadta őt oda ahol a madárkalitkák szoktak lenni, de a kalitkák se voltak ott a semmiből jelent meg és madárhangokat adott ki
(ez volt az utolsó furcsaság a játékból 3 hete, pár hétig hanyagolnom kellett a problémás gépem miatt)

-az óriás lebegő halat nem lehet megközelíteni csak látni a túloldalról szakadék mellől egy zöld füves részen ha jól emlékszem egy híd mellett-amúgy a házamban a csontváz embert élőben, és ilyen véres csontváz(zombi) állapotban is láthattam
-ja és még régebben felszállt egy űrhajó is, meg az óriáskerék is felvisz ha nekimész egy kis videóban....

-igen ezt élőben is lehetne nem gondolkozol egy extra élő ustreames vagy google+hangoutos epizódon?-bejelentkeznék és irányítanálak

-úgy tudnál még előhozni spéci dolgokat a játékból ha sokszor leugrasz, mert ha sokszor leugrasz és folytatni akarod akkor bosszúból a játék direkt beijeszt rögtön az akasztott ember, a sok hulla, a feketeruhás ember, a leeseőfejű kislány mellé dob, hogy megijesszen mivel sokszor leugrottál.....

-amúgy azt tanácsolom próbálj meg a következő videóban(látom most a 15. jön) próbálj meg arra menni amerre nem mennél és annak menj neki aminek nem akarnál nekimenni, nézzük meg így mit hozol/mi jön ki a játékból.....

-az a rózsaszín köd valóban csak valami hallucinogén anyag hatására jöhet elő :)

-a kukát az emberi testrészekkel pont azon a napon találtam meg amikor az esti híradóban bemondták, hogy elfogták azt a gyilkost aki pont ezzel a módszerrel szabadult meg áldozatai feldarabolt maradványaitól

:) egy jó nagy bőséges komment a visszatérésre, azért ha tudsz válaszolj :)
ui.:amúgy én is antialkoholista vagyok pont ebből az okból.:)

drag22 2012.08.07. 20:52:27

plusz még annyit ehhez, hogy azt a furcsa hangot a "leeső-fejű kislányos pályán" a játék berakta azt az említett hangot egy ilyen modern (jövőbeli) űrjármű alá (pl. ami a mortyr1 első videójában látható ha jól emlékszem) tehát egy ilyet láttam és alá bejátszva ez a hang.....

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2012.08.12. 10:45:46

@drag22: Na végre van időm válaszolni. Lesz olyan epizód, ahol 10-15 percig csak egyenesen megyek. Olyan is lesz, hogy folyamatosan leesek és a modern városban az egyik raktárban lesz egy kúszó szellemfigura. Hogy kicsit feldobjam a végigjátszást, elkezdtem a helyszíneket összekötő alagutakat feltérképezni, hogy melyik hova vezet. :)
A 13-14. rész környékén pedig lesz egy elméletem a kikötős város történéseire! Egyébként már fent a 10. rész, tegnap mobilról 9 óra alatt töltöttem fel a munkahelyi wifin. Otthon sajnos most kikapcsolták a netet, mert nem tudtam befizetni, így szeptemberig nehezek lesznek a feltöltések. :(

drag22 2012.08.18. 05:45:41

Ezt csináld meg pontosan úgy ahogy leírom, nem hiszed el miket találtam:

először is kezdj el egy új játékot, és rögtön az első pályán az első álomban a kezdőhelyszínen a saját házunkban ahogy bejön a kép és már irányíthatsz azonnal nyomj egy lenéz gombot, érdekes dolog fog történni...
próbálgasd ezt az 1. álom legelső álmában....
---------------------------------------------
és még mik történtek_:
először is mostanában ilyen textúrájú helyeket kapok:
kepfeltoltes.hu/view/120818/lsd01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ezidáig nagyrészt csak érdekes objektumokat kaptam, de most beőrült a játék az extrém textúrákkal, sokkal durvább mint nálad valaha is volt a 2.-3. rész videóiban, már már néha olyan ("összemosódott") zűrzavar van, hogy azt sem tudom megállípítani melyik pályán vagyok....

az az óra azon a zárt helyen stabil helyen megtalálható: (a munkagépnek vagy a mellette lévő falon amin van az írás nekimenve) a modern városban (mint a folyosó a saját házunkban).....

mostanában gyakrabban kapok az egész modern városban szétszórva hullákat....

zöld vagy kék föld textúrájú szakadék, híd, egy vagy dupla szivárvány és folyó mellett szoktak lenni a legnagyobb példányok a repülő óriás halakból.....

és a modern városban normál textúrával egyik pillanatról a másikra egyszercsak minden kétszer akkora méretűre nőtt....._(kis ember voltam egy hatalmas városban)_

hát most ennyi újat tudtam mondani.....
amúgy nem tudom mennyire jó ötlet, (a játék mindig felkínálja (például a négy szobros szakadékos hely ebből a szempontból)) a többszöri leugrást, :S :) és nálam többször is segített extrém dolgokat előhozni a játékból ez a módszer, de minden rád van bízva..... :)

drag22 2012.08.18. 05:51:39

ui1.: plusz még annyit hozzáfűznék, hogy mint fentebb írtam: drag22 2012.08.06. 13:42:20 eddig nem tudtam megközelíteni az óriás lebegő halakat (a nagyobb példányokat) csak láttam őket a túloldalról (vagy valahol a levegőben) de most földközelbe adott egy nagyobb lila példányt és neki is tudtam menni..... :)

drag22 2012.08.18. 06:10:32

ui2: ez az itt az írás a falon a JAR graffiti vagy a mellette lévő gépnek nekimenve előjön az a helyszín.....

kepfeltoltes.hu/view/120818/lsd02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

drag22 2012.08.18. 06:26:58

ui3.: nem hiszem el, most kezdtem el újra a játékot és máris kaptam pont mellém egy óriáshalat, a lila példányról lemaradtam azt sajnos nem fotóztam le :) de az úgyis kisebb de azért óriás hal volt, tehát ez jött most elő:

kepfeltoltes.hu/view/120818/lsd03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

drag22 2012.08.18. 07:10:14

ui4.: Végül még annyit, hogy miről szeretnél még képet (ha előjön újra és akarod lefotózom), mit nem láttál még? ezeket láttad saját magad játszás közben vagy más külföldi videós videójában?: modern város:
1.)-sok hulla egymás mellé felakasztva
2.)-kislány rugdos egy láthatatlan labdát, vagy láthatatlan kólásdobozt (ha nekimegyünk a kocka világba kerülünk)
3.)- 1darab ember rugdos 1 hullát
4.)
-a fent említett méretnövekedés(dupla méretűre) szintén a modern városban
5.) -még annyit, hogy ugye azt az 1 darab külön-felakasztott hullát láttad már?

(ha jól emlékszem, mivel megvolt kicsit több mint 10 éve a játék ps1-re) lehetséges, (mert van erről egy apró halvány emlékem), hogy a japán szimbólumos épületeknél közeledés távolodás hatására előhozható a méretnövekedés, bár ebben nem vagyok teljesen biztos, mostanában csak egyszer jött elő ez.....

drag22 2012.08.18. 22:42:34

ui5.: És.. végre megvan; játszottam a játékkal és ismét megnövete a játék minden méretét a modern városban, és igen jól sejtettem valóban az épületektől való közeledés, távolodás, körözés(az épületek körül) +futásban lehet a megoldás, kb. ez hozhatja elő ezt a játékból.....:

kepfeltoltes.hu/view/120818/lsd04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

drag22 2012.08.18. 23:31:00

ui6.: a feketeruhás ember megjelent a semmiből átment rajtam és az eddig fehér alapon kék japán szöveges textúra kék éggel és kék köddel lila színűvé változott majd egy pillanat alatt átlinkelődtem máshová.....

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2012.08.20. 19:52:21

@drag22: Ha lesz szabadidőm mindenre választ adok. Egy kis türelmet kérek! :)

drag22 2012.08.21. 01:49:35

@Rudymester: blog.hu gond van, és nem jelent meg, vagy igen de csak te látod a 7-essel számozott kommentemet?

drag22 2012.08.21. 01:51:15

mindegy itt van megpróbálom újra :) :

7/1.: Végül az utolsó hetedik leghosszabb komment, (amit egyszer már leírtam de a "csodás" blog.hu törölte :S) tehát itt az előbb felsorolt dolgokról mutatok képeket tehát:

sok akasztott ember egymás mellett:
kepfeltoltes.hu/view/120819/lsd05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

hullák normál textúrával:
kepfeltoltes.hu/view/120819/lsd06_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/120819/lsd07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1 darab külön felakasztott ember

kepfeltoltes.hu/view/120819/lsd08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/120819/Untitled_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

drag22 2012.08.21. 01:54:28

és a másik fele:

7/2.:
1 ember rugdos 1 hullát:

kepfeltoltes.hu/view/120819/lsd09_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kislány rugdos az (olimpiai 4 karika?) mellett egy láthatatlan labdát vagy kólásdobozt:

kepfeltoltes.hu/view/120819/lsd10_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a sorozat előtt a bemutató videóban látható autó a vadásszal is megjelent aki lelőtt., lelövés pillanata:

kepfeltoltes.hu/view/120819/Untitled_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

asszem a 8.videóban a kék vizszerű textűrájú helyen látható kastély ami alól felnyúlt az ördög, normál textúrával:
kepfeltoltes.hu/view/120819/Untitled_7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

egy kép kimaradt, a kocka világból (ha elbújsz, bár erre a részletre már nem emlékszem) szóval ott elő szokott jönni a kockából egy nagyméretű ember.....

drag22 2012.08.21. 01:57:03

egyelőre ennyit újat tudtam mondani a játékról..... de most gondom támadt a monitorommal is :S :)

drag22 2012.08.21. 03:18:25

újra elővettem :) 45 nap kellett hozzá de megvan a kimaradt kép, tessék :) :

www.kepfeltoltes.hu/view/120821/Untitled_45_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

drag22 2012.08.21. 17:44:59

amúgy a gond a monitorommal az az egyre sötétebb feketébb fekete koszrétegszerű színtorzulás :S mivel változó, hogy hol látszódik hol nem az LSD-nek hála, mivel sokat játszottam vele, észrevettem, hogy ez a hiba súlyosbodik.....

drag22 2012.08.22. 10:46:54

ha a szemetes mellett lenézünk amiben a hullák vannak leesik az egyik láb.:

kepfeltoltes.hu/view/120822/slsd_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

drag22 2012.08.26. 00:05:41

szia, azért előjöttek érdekes folgok a 11. videó első 10 percében :)

amúgy legközelebb a kék-víz textúrás pályán alaposan nézz körül és nézz szét, ott stabilan (asszem fentebb is írtam) ott kell lennie a várnak is, és egyéb érdekességeknek is..... :)

drag22 2012.08.26. 00:07:49

lehet csak én vagyok eddig az egyetlen aki teljesen végignézte mind a 11 részt..... :) bár... :)))))))))))

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2012.08.27. 21:25:09

@drag22: Elég valószínű... :) Most a 15 rész felvételénél a füves szavanna közepén volt egy rendes rakéta kilövés! :) Ha a városban vagy, menj be a 4. raktárba, ott lesz egy kúszó "szellem". Várj egy kis ideig és bead egy spéci videót. 2x is sikerült a dolog! A 14. részben pedig lesz egy óriási sétáló bika a japán faluban. Lesznek itt még érdekes dolgok. Egyébként eljutottál már a 365. napig? Ha igen, nem mond el a végét, csak azt, hogy tényleg vége van-e.

drag22 2012.08.29. 10:54:36

Szia... :)

Ja, nekem azt mindig behozza, bejön a szellem a furcsa nyögéseivel/hangjával és a raktár összenyomódik, (amúgy csak most esett le, hogy az a valami az szellem akar lenni, de ez most nem fontos annyira.....

Ami még ennél is fontosabb, az az, hogy megvan a kastély pontos helye ami alatt van az ördög, tehát, ha a kastély előttünk van és jobbra nézünk akkor a két kezet fogó "kartonpapírfigurának" kinéző ember, felnőtt+gyerek és az oda vezető híd van.....:

www.kepfeltoltes.hu/view/120829/kastely_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

143.-nál végre azon a zárt helyen ledobott arra az alsó részre, de csak egy pillanatig lehettem ott, mert 1-et léptem előre talaj volt alattam, de mégis leesetem a semmibe átestem a talajon, nem emlékszem már minek mentem neki, de egy zöld füves részről linkelődtem oda.....

majdnem megvolt pont 365.-előtt lefagyott a játék, most újra kell csinálnom.....

drag22 2012.08.29. 21:09:28

És még arra is emlékszem, hogy a zárt helyre fekete színnel linkelődtem.....

És ha a nagyon hosszú lépcsősoron gyorsan belefutunk a hátsó falba akkor kifuthatunk a pályáról a semmibe.....
süti beállítások módosítása